Stichting ITO

De waarde van het ITO embleem voor consumenten

De waarde van het ITO embleem voor consumenten

Goede klantenservice betekent voor u als consument:

  • acceptabele wachttijden,
  • gekwalificeerd personeel,
  • duidelijke antwoorden op uw vragen en
  • afspraken die worden nagekomen.

Bedrijven die deze kwaliteit bieden aan u als consument en dit goed hebben verankerd in de organisatie, processen en systemen kunnen het ITO-certificaat behalen en mogen dan deze certificering en het ITO-embleem vermelden op hun website en in andere communicatie zoals rekening, formulier of handleiding.

Het ITO-embleem staat voor betrouwbaarheid en zorgvuldigheid. Alleen toegelaten ITO-deelnemers mogen dit embleem voeren in hun communicatie. Het ITO-embleem dient door te linken naar deze website, zodat er een zorgvuldige registratie kan plaatsvinden van klachten en verbetersuggesties.

Heeft u op- of aanmerkingen over de klantservice of de communicatie van een gecertificeerde organisatie? Geef dat  dan aan ons door. Wij nemen dan contact op met de betreffende organisatie. Uw informatie kunnen we ook gebruiken om de richtlijnen waar nodig aan te scherpen.