Iedereen met een Nederlands rijbewijs of kenteken, en alle APK keuringsstations zijn ‘klant’ van de RDW. Vanuit deze unieke positie heeft RDW kwaliteit van de service hoog in het vaandel staan. In 2007 koos RDW ervoor om die kwaliteit extern en onafhankelijk te laten toetsen door de Stichting ITO. Dit leidde ertoe dat in de daarop volgende jaren RDW eerst het certificaat ontving voor telefonie en een jaar later voor de e-mail.
Na een korte onderbreking in 2011/2012 is RDW sinds die tijd continu ITO gecertificeerd. Dit betekent voor zowel de consument als de zakelijke beller dat ze kunnen rekenen op een snelle en adequate beantwoording van hun vragen.
Ook dit jaar verlengde RDW haar certificering. Na de bespreking van het door ITO opgestelde jaarverslag was aansluitend het moment dat Sjoerd Bangma en Jeroen Kroon de certificaten in ontvangst konden nemen. Deze krijgen een plaatsje in de eregalerij op de afdeling waar inmiddels een mooie collectie hangt van de achterliggende jaren.
Welke ontwikkelingen vanuit Den Haag nog mogen volgen, als ITO zien we dat de klantenservice rond deze ‘producten en diensten’ goed op het netvlies staat.